Parlem de diversitat a l'aula quan coexisteixen diferents:
- procedències culturals
- ritmes d'aprenentatge
- interessos
- motivacions
- capacitats
- necessitats educatives
Aleshores, a partir d'aquí, com a futurs mestres que serem haurem d'atendre les diverses necessitats educatives dels nostres alumnes. Cal dir, que aquesta diversitat aporta un gran enriquiment a l'aula i diferents punts de vista que fa que la classe sigui més tolerant, sense menysprear cap estil educatiu.
Aquesta diversitat comporta una educació interculturalitat amb la que podem expressar que tots som diferents i, a la vegada, hem de tractar que aquesta educació sigui sense prejudicis ja que això, són obstacles que es creen en les relacions socials.
Per tant, jo sóc partidària que a la classe hi hagi varietat en els alumnes (nouvinguts, nens amb discapacitats...) ja que així fomentem valors com la integració, la tolerància i el respecte. A part de tot això, aquesta multiculturalitat farà que existeixi una gran font d'enriquiment i diferents punts de vista que una persona sola no pot tenir i que farà madurar més a la classe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario