1. Estímul que anima a una persona a mostrar interès per una cosa
determinada
2. Motiu o causa que fa que una persona actui de una manera
determinada
Partint d'aquesta base, trobem que la motivació de l'infant és inestable en l'aprenentatge segons dues variables: personal i contextual que estan en constant interacció.
Pel que fa a les variables personals trobem que la motivació va relacionada amb la imatge que té la criatura d'ell mateix i, això, farà que es marqui unes fites acadèmiques o unes altres amb més exigència o menys depenent de l'autoestima i de la por que tingui envers al fracàs. L'atribució de tots els assoliments serà pròpia gràcies al seu esforç, constància, dedicació...
1. Superficial: el mínim per treure un 5 i aprovar
2. Estratègic: No li agrada l'assignatura però s'ajustarà al que li agrada al
mestre per aprovar
3. Profund: L'aprenentatge de l'alumne es basa en el plaer d'estudiar
D'altra banda, les variables contextuals que podem trobar són diverses: la família, l'escola, altres influències...
Per tant, puc deduir que l'auotestima de l'infant ha de ser alta per tal que estigui còmode amb ell mateix i, a partir d'aquí, pugui desplegar totes les seves competències sense tenir cap por al fet que no se'n sortirà, és a dir, al fracàs. Això que tan defenso és el que m'hauria d'aplicar jo mateixa en certs casos. En definitiva, un mestre ha de saber veure això i en cas que l'autoestima estigués baixa descobrir el per què i ajudar al nen per tal que millori i pugui arribar al seu desenvolupament potencial.
"Motivation it is not a strenght but desire move us". Dream dare do
"Sólo aquellos que se arriesgan a ir demasiado lejos pueden descubrir lo lejos que pueden llegar".
T. S. Eliot
No hay comentarios:
Publicar un comentario